Zobacz

Bezpłatną lekcję

Rola wychowawcy w przywracaniu i tworzeniu nowych ról w grupie klasowej ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji dzieci przejawiających trudności relacyjne

Kiedy?

29 marca (wtorek) 2022, godz. 19:00

 

Lekcję poprowadziła:

Agnieszka Ludorowska

 

Dzieci, które nie potrafią nawiązać lub utrzymać relacji, czy to z dorosłymi, czy rówieśnikami, znajdują się niemal w każdej klasie. Bardzo często są to uczniowie, którzy mają problem z regulacją własnych emocji. Reagują agresją i złością lub lękiem i niepewnością na porażki, obrażają się, stoją z boku. W efekcie klasa odsuwa się od dziecka bądź dziecko staje się „niewidzialne”. Jak przywracać i tworzyć nowe role w grupie klasowej z dziećmi przejawiającymi trudności relacyjne?

Obejrzyj bezpłatną lekcję poprowadzoną przez Agnieszkę Ludorowską i dowiedz się!

Lekcja pochodzi z bestsellerowego kursu online Wsparcie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w praktyce szkolnej.

Podczas lekcji dowiesz się:

  • Z czego mogą wynikać trudności emocjonalno-społeczne u dzieci?
  • Jakie są konsekwencje w zakłóceniach relacji przywiązania i jak je rozpoznać?
  • Jak nawiązać bezpieczne relacje z uczniem przejawiającym problemy relacyjne?
  • Jakie zachowania będą wspierać ucznia, a które pogłębiać jego problemy?
  • Jak współpracować z rodzicami dziecka z trudnościami relacyjnymi?

Lekcję poprowadziła:

Agnieszka Ludorowska

Jestem psycholożką, absolwentką UAM w Poznaniu. Od ponad 10 lat pracuję z dziećmi, młodzieżą i ich opiekunami.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w szkołach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szpitalu psychiatrycznym, prowadzę także prywatną praktykę. Publikuję Piszę do czasopism „Głos Pedagogiczny” i „Wychowanie w Przedszkolu”. Ukończyłam Kurs Podstawowy Terapii Systemowej w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu oraz inne liczne szkolenia z zakresu wspierania dziecka i rodziny (m.in. dotyczące problematyki autyzmu, przemocy wobec dziecka, rozwijania kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci, teorii przywiązania).

W swojej pracy opieram się przede wszystkim (choć nie wyłącznie) na podejściu systemowym. Regularnie korzystam z superwizji, z pokorą akceptując fakt, że nie wiem wszystkiego. Aktualnie pracuję w Instytucie Psychoedukacji IPSIS w Swarzędzu. Staram się rozumieć, nie oceniając, nieustannie zdumiona faktem, jak bardzo ciekawa i inspirująca jest moja praca

Informacje zawarte w lekcji zostały stworzone z myślą o:

  • pedagogach i psychologach szkolnych
  • wychowawcach i nauczycielach

Organizacyjnie:

watch_later Lekcja potrwa 50 minut.

notifications W dniu wydarzenia zapisane osoby dostaną link do transmisji na platformie YouTube.

sms Jeśli chcesz dostać powiadomienie smsem, zostaw nam numer telefonu.

Zapisz się i zobacz bezpłatną lekcję