
Zobacz
Bezpłatną lekcję
Rola wychowawcy w przywracaniu i tworzeniu nowych ról w grupie klasowej ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji dzieci przejawiających trudności relacyjne
Kiedy?
Lekcję poprowadziła:
Dzieci, które nie potrafią nawiązać lub utrzymać relacji, czy to z dorosłymi, czy rówieśnikami, znajdują się niemal w każdej klasie. Bardzo często są to uczniowie, którzy mają problem z regulacją własnych emocji. Reagują agresją i złością lub lękiem i niepewnością na porażki, obrażają się, stoją z boku. W efekcie klasa odsuwa się od dziecka bądź dziecko staje się „niewidzialne”. Jak przywracać i tworzyć nowe role w grupie klasowej z dziećmi przejawiającymi trudności relacyjne?
Obejrzyj bezpłatną lekcję poprowadzoną przez Agnieszkę Ludorowską i dowiedz się!
Lekcja pochodzi z bestsellerowego kursu online Wsparcie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w praktyce szkolnej.
Podczas lekcji dowiesz się:
- Z czego mogą wynikać trudności emocjonalno-społeczne u dzieci?
- Jakie są konsekwencje w zakłóceniach relacji przywiązania i jak je rozpoznać?
- Jak nawiązać bezpieczne relacje z uczniem przejawiającym problemy relacyjne?
- Jakie zachowania będą wspierać ucznia, a które pogłębiać jego problemy?
- Jak współpracować z rodzicami dziecka z trudnościami relacyjnymi?
Lekcję poprowadziła:

Agnieszka Ludorowska
Jestem psycholożką, absolwentką UAM w Poznaniu. Od ponad 10 lat pracuję z dziećmi, młodzieżą i ich opiekunami.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w szkołach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szpitalu psychiatrycznym, prowadzę także prywatną praktykę. Publikuję Piszę do czasopism „Głos Pedagogiczny” i „Wychowanie w Przedszkolu”. Ukończyłam Kurs Podstawowy Terapii Systemowej w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu oraz inne liczne szkolenia z zakresu wspierania dziecka i rodziny (m.in. dotyczące problematyki autyzmu, przemocy wobec dziecka, rozwijania kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci, teorii przywiązania).
W swojej pracy opieram się przede wszystkim (choć nie wyłącznie) na podejściu systemowym. Regularnie korzystam z superwizji, z pokorą akceptując fakt, że nie wiem wszystkiego. Aktualnie pracuję w Instytucie Psychoedukacji IPSIS w Swarzędzu. Staram się rozumieć, nie oceniając, nieustannie zdumiona faktem, jak bardzo ciekawa i inspirująca jest moja praca
Informacje zawarte w lekcji zostały stworzone z myślą o:
- pedagogach i psychologach szkolnych
- wychowawcach i nauczycielach
Organizacyjnie:
Lekcja potrwa 50 minut.
W dniu wydarzenia zapisane osoby dostaną link do transmisji na platformie YouTube.
Jeśli chcesz dostać powiadomienie smsem, zostaw nam numer telefonu.