Jak mądrze towarzyszyć nastolatkom w świecie online?

Materiały partnera

„Nie wytrzymam bez telefonu nawet godziny” – mówi dziś co szósty nastolatek. To nie przejściowy problem, lecz poważne uzależnienie, które dotyczy naszych dzieci, naszych uczniów. W kontekście rosnącego czasu spędzanego w internecie, pytanie nie brzmi, czy to problem, ale jak z nim pracować – mądrze i z pełnym zrozumieniem. O tym jak rodzice i nauczyciele mogą wspierać młodzież w cyfrowym świecie, rozmawiały w podcaście Digitalks Jowita Michalska – założycielka Fundacji Digital University i Aga Rogala – pedagożka i terapeutka. W artykule tym przytaczamy kluczowe wnioski z tej rozmowy.

Skala problemu: cyfrowa luka między dziećmi a dorosłymi

5 godzin i 36 minut dziennie – tyle czasu średnio spędza w internecie polski nastolatek wg raportu NASK „Nastolatki 3.0”, który ukazał się w kwietniu 2023 r. Równie alarmujące dane są w najnowszym badaniu „Internet dzieci” opublikowanym w marcu tego roku. Wynika z niego, że dzieci w wieku 7–14 lat spędzają ponad 2 godziny dziennie w serwisach społecznościowych, mimo że są one dozwolone dopiero od 13 roku życia, oraz prawie 2 godziny na platformach streamingowych. Wraz z wiekiem ten czas systematycznie się wydłuża.

Niepokojąca staje się nie tylko liczba godzin spędzanych w sieci, ale także różnice w perc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI