Kilka lat temu sama odkryłam, że uczę tak, jakby wszyscy mieli być nauczycielami. Tak mnie uczono i mnie oczywiście bardzo to odpowiadało, więc myślałam, że tak trzeba. Sama zostałam nauczycielem, więc akurat w moim wypadku metoda się sprawdziła. Ale nie wiadomo mi o żadnej innej osobie z mojej klasy, która również podążyła tą drogą. Rozumiem i szanuję to, że nie każdy ma marzenie, aby kształcić młodych ludzi. Dlatego postanowiłam uczyć inaczej. Najpierw po omacku, a następnie bardzo świadomie. Prawdziwego olśnienia, które na zawsze zmieniło moje patrzenie na uczniów i moje metody, doznałam, przeczytawszy książkę Dawny Markovej i Ann Powell How Your Child Is Smart: A Life-Changing Approach to Learning (Twoje dziecko jest inteligentne. Jak poznać i rozwijać jego umysł), w której autorki przedstawiają teorię sześciu wzorców uczenia się.
POLECAMY
Autorki pokazują, że każdy z nas ma indywidualny sposób uczenia się – czyli wzorzec przyswajania, przechowywania, przypominania i przekazy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.