Każdy pedagog i psycholog, planując swoją pracę na bieżący rok szkolny, musiał brać pod uwagę to, że przyjdzie mu mierzyć się zarówno ze skutkami wielomiesięcznej izolacji dzieci i młodzieży oraz niedostatkami zdalnego nauczania, jak i ministerialnymi priorytetami. Zgodnie z jednym z tych priorytetów szkolny specjalista miał skupić się od 1 września przede wszystkim na „zapewnieniu dzieciom i młodzieży wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19, w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa”. Dla wielu był to prawdziwy „egzamin z życia”, sprawdzian kompetencji organizacyjnych, posiadanej wiedzy i umiejętności, a także znajomości problemów występujących w szkolnej społeczności.
1 Krok
Zadaj sobie ważne pytania
Zakończenie I semestru to dobra okazja, by sprawdzić metodą autoanalizy, jak przebiegała nasza praca na stanowisku pedagoga/psychologa szkolnego. Nie chodzi tu o dokonanie takiego podsumowania, jakie czynimy zazwyczaj na użytek sprawozdania przedkładanego radzie pedagogicznej. Tym razem idzie o pogłębioną refleksję, która pozwoli określić mocne i słabe strony własnej działalności oraz wyeliminować popełnione nieprawidłowości bądź zaniechania. Dlatego proponuję zadać sobie szereg pytań, które – jeśli uda nam się znaleźć na nie odpowiedź – pokażą „czarno na biały...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.