Kim ja tutaj jestem? Jaką pełnię funkcję?
Świadomość odgrywanej roli oraz dbanie o właściwą pozycję zawodową w przedszkolu/szkole to podstawa pracy każdego nauczyciela specjalisty. Dlatego też winien on:
- Przestrzegać zasady, że grupą docelową jego oddziaływań na terenie placówki są przede wszystkim UCZNIOWIE i – gdy tego potrzebują – nieść im zawsze profesjonalną pomoc i wsparcie.
- Wyróżniać się wiedzą psychopedagogiczną aktualizowaną na bieżąco oraz wieloma umiejętnościami: łatwością nawiązywania kontaktów z dziećmi i dorosłymi, empatią, odpornością emocjonalną, umiejętnością celnego analizowania ludzkich zachowań. Wszystko po to, aby móc zareagować w odpowiednim czasie oraz we właściwy sposób.
- Wiedzieć, że nie jest możliwe wspieranie dzieci i młodzieży bez jednoczesnej współpracy i pomocy udzielanej ich rodzicom i nauczycielom.
- Akceptować fakt, że korzystanie z udzielanej przez niego pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce jest dobrowolne. To oznacza, że do kontaktu z nim nie można przymusić żadnego ucznia, rodzica i nauczyciela.
- Unikać tzw. pułapek kompetencyjnych, głównie funkcjonowan...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.