Oto kilka pytań, jakie sobie zadałam, a odpowiedzią na nie dzielę się z Wami.
Co zyskam, planując zawodowe przedsięwzięcia?
1. Otrzymam jasną odpowiedź na podstawowe pytania:
- Co jest konkretnie do zrobienia w tym roku szkolnym?
- W jaki sposób chcę to zrobić?
- Kiedy i w jakiej kolejności chcę to zrobić? Z kim chcę to zrobić?
2. Zyskam pełny i przejrzysty obraz tego, co muszę zrealizować obowiązkowo w ramach swojego tygodniowego pensum, a jakie działania mogę podejmować dodatkowo, bowiem nie wynikają one bezpośrednio z pełnionej przeze mnie funkcji w szkole.
3. Uporządkuję listę spraw do załatwienia w bieżącym roku szkolnym, moich podstawowych działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, związanych z wymogami prawa oświatowego, potrzebami szkolnej społeczności, ze szkolnym programem wychowawczo-profilaktycznym oraz kierunkami polityki oświatowej na rok szkolny 2025/2026.
4. Optymalnie zorganizuję swój czas pracy, by jak najlepiej wykorzystać zasoby, którymi dysponuję. Dzięki temu zapobiegnę przypadkowości i dowolności realizowanych zadań. Bardziej racjonalnie będę zarządzać sobą w czasie, co pozwoli mi zapanować nad codziennymi czynnościami zawodowymi, z przekonaniem, że w obszarze...