Podsumowanie pracy pedagoga w pięciu krokach

Temat miesiąca

Od lat podpowiadam, w jaki sposób mogą Państwo podsumować własną pracę w danym roku szkolnym. Tym razem chcę Państwa zachęcić do zrobienia tego w formie autofeedbacku, który polega na udzieleniu samemu sobie informacji zwrotnych na temat przebiegu całorocznej pracy i jej efektów.

Z jakiego powodu warto dokonać podsumowania pracy w kończącym się roku szkolnym?? Aby przyjrzeć się wszystkim zrealizowanym zadaniom i czynnościom z wielu perspektyw, co:

  • umożliwi spojrzenie na siebie i swoją szkolną działalność z dystansu czasowego i emocjonalnego;
  • pomoże zobaczyć, jak daleko się jest na swojej drodze zawodowej, i zmotywować się do kontynuowania pracy nad swoimi celami;
  • pozwoli zobaczyć progres oraz wyciągać wnioski;
  • da również okazję do przyjrzenia się sobie i owocom swojej pracy w kontekście tego, co niekoniecznie się udało;
  • pozwoli ustrzec się przed popełnianiem wciąż tych samych błędów, przewidzieć ryzyko ich ponownego wystąpienia w przyszłości i podjąć konkretne działania zapobiegawcze.
     

Tak rozumiane podsumowanie stanowić też może podstawę planowania własnego rozwoju zawodowego, pomaga bowiem w identyfikacji swoich mocnych stron i obszarów, nad którymi warto popracować. A to – szczególnie dla tych specjalistów szkolnych, którzy określają się mianem „świeżynek” – może być bardzo przydatną i skuteczną rozgrzewką przed podjęciem stosownych decyzji. Dlatego właśnie proponuję każdemu z Was: 
...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI