Zmiany w edukacji w roku szkolnym 2024/2025 wprowadzone zostały na mocy następujących aktów prawnych:
Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 22 marca 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 438). Obejmuje ono głównie:
- rezygnację w klasach I–III szkoły podstawowej z możliwości zadawania przez nauczyciela pisemnych i praktyczno-technicznych prac domowych, z wyjątkiem zadawania ćwiczeń mających na celu usprawnienie motoryki małej;
- możliwość zadawania uczniom w klasach IV–VIII szkoły podstawowej prac domowych w postaci prac pisemnych i praktyczno-technicznych, ale wykonanie tych prac nie jest obowiązkowe dla ucznia i nauczyciel nie może ustalać oceny z tych prac, a gdy uczeń wykona zadaną pracę domową i nauczyciel będzie ją sprawdzał, to – zgodnie z funkcją oceniania bieżącego – ma przekazać uczniowi informację zwrotną na temat tej pracy (co uczeń zrobił dobrze, co i jak należy poprawić oraz jak powinien dalej się uczyć);
- rezygnację z wliczania do średniej ocen rocznych lub końcowych ocen klasyfikacyjnych z religii i etyki.
Ustawa z dnia 15 maja 2024 r. o zmianie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2024 r., poz. 854), na mocy której:
- wydłużono z 24 do 36 miesięcy okres, w którym uczniowie mogą uczestniczyć w dodatko...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.