Współcześnie kreatywność postrzegana jest jako jedna z podstawowych kompetencji przyszłości, którą należy rozwijać u wszystkich dzieci i młodych ludzi. Posiadanie tego zasobu przyczynia się do ich rozwoju osobistego, szczególnie w zakresie umiejętności rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji. Samo jednak oczekiwanie od uczniów i uczennic kreatywności, uznawanie jej za element uczenia się, który pojawi się naturalnie, wręcz automatycznie, dzięki „włączeniu” odpowiednich metod nauczania, często prowadzi do frustracji nauczycieli i szybkiego porzucenia metod, które tę kreatywność podobno miały rozwijać.
Rozwój kompetencji przyszłości to nie tylko wykorzystanie kreatywnych metod, ale przede wszystkim mozolne budowanie w uczniach i uczennicach poczucia, że kompetencje te mają w sobie i mogą je aktywować w bezpiecznym, lecz i stawiającym wyzwania środowisku.
Kreatywne uczenie czy nauczanie kreatywności?
Kreatywne nauczan...