Lekcja 1.
Temat: Podsumowywanie i planowanie
I Podsumujmy…
POLECAMY
Instrukcja: Poświęćcie teraz kilka chwil na refleksję na temat minionego roku. Postarajcie się pomyśleć o wszystkich ważnych wydarzeniach, które was w tym roku dotyczyły – zarówno o tych dobrych, o sukcesach i korzystnych zdarzeniach, jak i tych gorszych – waszych niepowodzeniach i przykrych niespodziankach. Zastanówcie się, które z nich mogły mieć znaczenie dla zrealizowania przez was waszej wizji przyszłości.
Teraz przeczytam wam kolejno kilka pytań pomocniczych. Zapiszcie je sobie na kartce, a pod nimi wypiszcie odpowiedzi. Jeśli trudno jest wam przypomnieć sobie wszystkie zdarzenia z minionego roku, skupcie się na ostatnim półroczu. Oto pytania:
- Czy jestem raczej zadowolona/-y z minionego roku, czy nie bardzo? W skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza „całkiem niezadowolona/-y”, a 5 „bardzo zadowolona/-y”, jak oceniam miniony rok?
- Czy chciał(a)bym, żeby kolejny rok był podobny do mijającego, tylko lepszy, czy też raczej żeby był inny? Pod jakim względem, dlaczego?
- Co ważnego wydarzyło się w tym roku?
– Co udało mi się zrobić dobrze i dlaczego? Które z tych wydarzeń mogę nazwać osiągnięciem (małym lub dużym)?
– Co ciekawego, rozwijającego, nowego robiłam/-em w tym roku?
– Z czego w swoim życiu w minionym roku byłam zadowolona/-y?
– Czego nie udało mi się osiągnąć lub co zrobiłam/-em źle, chociaż się starałam/-em? Dlaczego tak się stało? Czy nadal chcę to osiągnąć w nadchodzącym roku?
– Co z popełnionych błędów mogę poprawić? W jaki sposób?
II Moje główne cele
Instrukcja: W tym ćwiczeniu zastanowimy się bardziej konkretnie, jak możecie zaplanować swoją najbliższą przyszłość. Pomyślcie o tym, o czym w pierwszym ćwiczeniu – poświęconym was...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!