Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Certyfikowaną V Ogólnopolską Konferencję Neurodydaktyczną!
Coraz częściej pojawiają się komentarze, że rozwój nowych technologii powinien przyczynić się do zmian w tradycyjnym systemie szkolnym. Niektórzy specjaliści postulują odchodzenie od podręczników, a nawet od dotychczasowego porządku zajęć. Niewiele jednak dzieje się w tym zakresie. Wprawdzie technologia informatyczna jest obecna na zajęciach, ale nie wywiera realnego wpływu na to, co dzieje się w szkole. Tymczasem wykorzystanie tego typu narzędzi daje zdecydowanie większe możliwości indywidualizacji i personalizacji całego procesu kształcenia. Jednocześnie sprzyja dostosowaniu tempa pracy do potrzeb i możliwości uczniów oraz umożliwia takie gospodarowanie czasem i zasobami, aby cały proces edukacji i kształcenia przebiegał jak najefektywniej i przynosił jak najwięcej różnego rodzaju korzyści wszystkim uczestnikom. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że technologia informatyczna może być wykorzystywana w zasadzie na wszystkich zajęciach oraz przedmiotach.
Nowe cele nowoczesnej edukacji
W związku z powyższym specjaliści nieustannie zastanawiają się nad tym, jakie nowe wyzwania i cele należy stawiać przed edukacją wykorzystującą nowe technologie. Do podstawowych z nich należą:
- doskonalenie i poszerzanie umiejętności, które są niezbędne do tego, aby w sposób twórczy i aktywny uczniowie mogli uczestniczyć w usługach społeczeństwa informacyjnego,
- dostosowywanie systemu edukacji do potrzeb, jakie ma gospodarka, która opiera swój rozwój na wiedzy, ...