Takie ukierunkowanie zajęć rewalidacyjnych wynika z podstawowych trudności, których w szkole doświadczają uczniowie z autyzmem i zespołem Aspergera. Warto więc odnieść się do kryteriów diagnostycznych, które w najbliższych miesiącach mają zostać dostosowane do amerykańskiej klasyfikacji DSMV. Po pierwsze: w diagnostyce ma się pojawić nowy termin – zaburzenie ze spektrum autyzmu, który zastąpi dotychczasowe jednostki diagnostyczne, m.in. zespół Aspergera i autyzm atypowy. Kolejna zmiana odnosi się do samych kryteriów diagnozy. Do tej pory konieczne było stwierdzenie deficytów w trzech obszarach: upośledzenia w mowie i w komunikacji, upośledzenia w relacjach społecznych oraz występowania sztywnych i ograniczonych wzorców zachowań. Obecnie ze względu na nakładanie się pojęć z dwóch pierwszych kryteriów zostały one połączone w jedno. Jeżeli nowa klasyfikacja ICD-11 zostanie wprowadzona jeszcze w 2018 r., możemy spodziewać się następujących kryteriów diagnozy zaburzenia ze spektrum autyzmu:
- trwałe deficyty w komunikacji społe...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.