Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej

Warsztat pracy pedagoga

Pojawienie się dziecka ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej stanowi wyzwanie nie tylko dla samego ucznia, ale też dla placówki: dyrekcji, nauczycieli, pozostałych dzieci w klasie oraz ich rodziców, a także dla całego personelu administracyjno-gospodarczego, pracującego w danej szkole. W jaki sposób możemy przygotować siebie oraz pozostałe osoby na to, aby stworzyć środowisko przyjazne wszystkim grupom? Jakie zastosować narzędzia oraz techniki? Czy jesteśmy w stanie pogodzić ze sobą wielość i różnorodność potrzeb różnych osób? Czy wiemy, jak przede wszystkim się do tego wszystkiego zabrać?

Zapraszamy również do wzięcia udziału w OGÓLNOPOLSKIM KONGRESIE PEDAGOGÓW SPECJALNYCH I TERAPEUTÓW!

Kiedyś usłyszałam od jednego z moich profesorów, że praktyka nie ma szansy na powodzenie, jeżeli nie ma w niej podstaw teorii. Pamiętam, jak buntowałam się przeciwko tym słowom, uważając, że teoria i praktyka to dwie odrębne sprawy. Dzisiaj, po wielu latach pracy z osobami ze spektrum autyzmu, wiem, że muszę kształcić się przez cały czas, aby móc lepiej zrozumieć potrzeby i problemy osób z ASD, a tym samym być lepiej przygotowaną do pracy z nimi. Pomimo doświadczenia podstawową zasadą, o której należy pamiętać, jest ta, że spektrum autyzmu potrzebuje spektrum wsparcia. Każde dziecko jest indywidualnością. Do każdego należy podejść zupełnie inaczej, zapewnić inną formę opieki czy wsparcia. Metody, kt...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI