Przede wszystkim dziecko musi osiągnąć dojrzałość szkolną. Poza tym powinno z domu wynieść pewne podstawy: zasób słownictwa, wiedzy ogólnej oraz znajomość norm społecznych koniecznych do właściwego funkcjonowania w grupie. Kolejny warunek to zdolność do odraczania realizacji własnych potrzeb i zwracania uwagi na potrzeby innych. Wszystkie te czynniki nie zawsze są spełnione u dziecka rozpoczynającego edukację szkolną. Nauczyciel może w takim wypadku udzielić pomocy dziecku i rodzicom m.in. poprzez organizowanie zajęć wyrównawczych.
Zajęcia wyrównawcze to forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która odbywa się na terenie szkoły. Powinny być nimi objęte dzieci, które nie spełniają warunków, stanowiących podstawę osiągnięcia sukcesu szkolnego. Ważne jest zaangażowanie rodziców w proces wyrównywania szans edukacyjnych ich dzieci, gdyż tylko wspólne działanie domu i szkoły, realizowanie takich samych celów i zadań sprawi, że zostaną one osiągnięte. Rodzic musi znać cel zajęć i zadania, jakie będą realizowane, oraz rozumieć ich zasadność, zgadzać się z nimi i współdziałać z nauczycie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.