Dylematy związane z realizacją czynności z zakresu kształcenia specjalnego
Kto przechowuje wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU) oraz indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET), jeśli jest dwóch pedagogów – szkolny i specjalny – i każdy ma oddzielny gabinet?
Dla każdego ucznia objętego kształceniem specjalnym i pomocą psychologiczno-pedagogiczną należy założyć indywidualną teczkę, w której gromadzi się pełną dokumentację. Kwestię przechowywania tych teczek powinien rozstrzygnąć dyrektor szkoły, ponieważ jest on odpowiedzialny za bezpieczne przechowywanie dokumentów zawierających tzw. dane wrażliwe (RODO).
Czy każdy pedagog specjalny – bez względu na swoją specjalizację – musi prowadzić zajęcia rewalidacyjne?
Nie. Nauczyciele, a także pedagodzy specjalni, którym dyrektor powierza prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z uczniami z niepełnosprawnością, muszą posiadać kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, np. w wypadku ucznia słabowidzącego – tyflopedagog, ucznia słabosłyszącego – surdopedagog, ucznia z niepełnosprawnością intelektualną – oligofr...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.