Holistyczne podejście do zdrowia to inaczej dogłębne podejście do samego człowieka, rozległe, wielostronne i zintegrowane. Oparte na przeświadczeniu, że ludzki organizm jest całością, skomplikowanym systemem z niezliczoną ilością powiązań i zależności wpływających wzajemnie na siebie. Uwzględniające nie tylko złożoność natury człowieka, lecz także umiejętność życia w taki sposób, by chorować jak najmniej. Zdrowie psychiczne jest integralnym i bardzo ważnym składnikiem zdrowia człowieka w ogóle, na który wpływ mają czynniki społeczno-demograficzne, środowisko, wsparcie społeczne, przejścia życiowe, cechy osobnicze i genetyczne. Zdrowie to definiuje się jako dobrostan, w którym każda osoba może realizować swój własny potencjał, potrafi poradzić sobie ze zwykłymi stresami życiowymi, może uczyć się/pracować wydajnie i owocnie oraz jest w stanie wnieść wkład w swoją społeczność. Zgodnie z tym ujęciem:
- w nauczaniu o zdrowiu postrzega się je jako kategorię pozytywną, w związku z czym w działaniach edukacyjnych akcent położony jest na zdrowie, a nie na chorobę;
- sprawności ucznia rozpatruje się w wymiarach fizycznym (funkcjonowanie biologiczne organizmu jako całości), psychicznym (funkcjonowanie poznawcze i emocjonalne), społecznym (zdolność do utrzymywania prawidłowych relacji międzyludzkich) i duchowym (związanym z osobistymi przekonaniami, wierzeniami, praktykami religijnymi) oraz przewiduje aktywności dotyczące...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.