INTERWENCJA KRYZYSOWA

Warsztat pracy pedagoga

W celu skutecznego działania interwencyjnego w sytuacji kryzysowej konieczne są dobrze opracowane procedury. Powinny one być stworzone przez szkolny zespół kryzysowy na podstawie aktualnej analizy zagrożeń, możliwości organizacyjno-logistycznych i obowiązujących aktów prawnych. Co powinna zawierać dobrze opracowana procedura oraz jakie są najważniejsze zadania członków szkolnego zespołu reagowania kryzysowego?

Procedura, a raczej jej perfekcyjne opanowanie i przećwiczenie, to podstawowy element systemu reagowania na wydarzenia zagrażające i mogące powodować sytuacje kryzysowe. Procedury ułatwiają podejmowanie decyzji i powodują, że personel szkoły oswaja się z sytuacjami, które wcześniej były zaskakujące i mogły powodować znaczną dezorganizację pracy placówki. Procedury powinny dotyczyć sytuacji, które mogą pojawić się w danej szkole, np. ujawnienie ucznia będącego po spożyciu alkoholu, podejrzenie posiadania przez ucznia narkotyków, groźby kierowane przez ucznia pod adresem nauczyciela, pobicie, kradzież itp. Praktyka pokazuje, że perf...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.

Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.

1600 artykułów online
17 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
160 numerów archiwalnych
50 autorów – specjalistów
Głos Pedagogiczny • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI