Jak być asertywnym?

Scenariusze
   Tematy poruszane w tym artykule  
  • Definicja asertywności i jej znaczenie w wyrażaniu własnego zdania bez raniąc innych.
  • Cechy i zachowania osoby asertywnej, takie jak szacunek dla innych, pewność siebie oraz zdolność do kontrolowania emocji.
  • Metody kształtowania postaw asertywnych u uczniów przez odgrywanie scenek z życia codziennego.
  • Znaczenie asertywności w konfliktach i sytuacjach wymagających obrony własnych praw.
  • Przykładowe scenariusze zachowań asertywnych, które uczniowie mogą ćwiczyć w grupach.
  • Argumenty przemawiające za wartością bycia asertywnym w relacjach z innymi.
  • Omówienie, że asertywność jest umiejętnością nabytą, a nie wrodzoną, którą każdy może rozwinąć.
  • Wpływ praktykowania asertywności na indywidualne poczucie komfortu i szacunek do siebie i innych.
Cele
  • zapoznanie uczniów z pojęciem asertywności,
  • omówienie cech i zachowań osób asertywnych,
  • rozpoznawanie zachowań asertywnych,
  • kształcenie postaw asertywnych u uczniów,
  • uświadomienie uczniom, jak ważna jest postawa asertywna w życiu oraz że można ją ćwiczyć
Potrzebne materiały
  • tablica, magnesy, kreda/pisak
  • ołówki/długopisy
  • kartki papieru A4
  • plakat z narysowanymi konturami człowieka (minimum A3)
  • karteczki w wydrukowanymi/zapisanymi zdaniami dotyczącymi różnych sytuacji
Czas trwania 45 minut
Uczestnicy Uczniowie klas IV–VIII szkoły podstawowej


Przebieg zajęć:

1. Wprowadzenie ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI