Zapraszamy również do wzięcia udziału w XIX OGÓLNOPOLSKIM KONGRESIE PEDAGOGÓW I PSYCHOLOGÓW SZKOLNYCH!
Przypadek 1
Na konsultacje psychologiczne zgłosili się z polecenia pracowników szkoły rodzice Marty (14 lat). Z zebranego wywiadu wynikało, że dziewczynka od około miesiąca prezentuje wiele zachowań trudnych, przekraczających kompetencje wychowawcze rodziców. Na początku roku szkolnego Marta zniknęła z domu na cztery dni. Nie udało się ustalić, gdzie i z kim wtedy przebywała. W czasie nieobecności kontaktowała się z rodzicami, zapewniając, że jest cała i zdrowa. Po powrocie odmówiła jakiejkolwiek rozmowy na ten temat. Rodzice zauważyli zmianę w jej zachowaniu. Zaczęła się też inaczej ubierać, w bardzo obszerne, nawet kilka numerów za duże bluzy. Przestała podkreślać swoją figurę. Skasowała wszystkie profile w mediach społecznościowych. „Jakby nagle przestało jej zależeć na wszystkim, co do tej pory było dla niej ważne”. W domu prowokowała kłótnie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.