Standaryzacja zatrudniania specjalistów szkolnych
Pomoc psychologiczna w szkołach była i jest potrzebna. Od dłuższego czasu alarmują o tym eksperci, wskazując, że pandemia COVID-19 oraz tocząca się wojna w Ukrainie jedynie pogłębiły istniejący już problem kryzysu psychicznego wśród dzieci i młodzieży szkolnej. Resort edukacji postanowił więc najpierw wdrożyć program pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach. Stąd od marca br. przeznaczono 180 mln zł na organizację dodatkowych zajęć specjalistycznych, tj.: logopedyczne, korekcyjno-kompensacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne o charakterze terapeutycznym. Kolejnym krokiem ma być standaryzacja zatrudniania nauczycieli specjalistów, której pierwszy etap – na mocy uchwalonej 8 kwietnia br. nowelizacji ustawy o systemie oświaty – rozpocznie się już 1 września 2022 r. MEiN chciałoby, jak samo zapewnia, żeby liczba specjalistów do 2024 r. wzrosła z 21 tys. (obecnie) do 51 tysięcy. Zmiany te mają sprzyjać lepszej organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach i szkołach.
Pojawi się nowe stanowisko pr...