Wątpliwości pojawiają się po pierwsze w odniesieniu do wymogu posiadania przygotowania pedagogicznego, o którym mówi § 2 pkt 2 rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1289), a po drugie – w kwestii uprawnień do prowadzenia niektórych zajęć będących formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom i młodzieży.
Jakie zajęcia i kwalifikacje budzą wątpliwości?
Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej bardzo precyzyjnie określa rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1280). Analiza zawartych tam zapisów wskazuje jednoznacznie, że z mocy prawa rzeczywistymi realizatorami pomocy w danej formie są „nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści wykonujący w przedszkolu, szkole i placówce zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – posiadający kwalifikacje właściwe do ro...