Wątpliwości pojawiają się po pierwsze w odniesieniu do wymogu posiadania przygotowania pedagogicznego, o którym mówi § 2 pkt 2 rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1289), a po drugie – w kwestii uprawnień do prowadzenia niektórych zajęć będących formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom i młodzieży.
Jakie zajęcia i kwalifikacje budzą wątpliwości?
Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej bardzo precyzyjnie określa rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1280). Analiza zawartych tam zapisów wskazuje jednoznacznie, że z mocy prawa rzeczywistymi realizatorami pomocy w danej formie są „nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści wykonujący w przedszkolu, szkole i placówce zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – posiadający kwalifikacje właściwe do ro...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.