Specjaliści alarmują, że w ciągu ostatnich kilku lat aż o 60% wzrosła liczba dzieci i młodzieży mających problemy logopedyczne. Badania Polskiego Związku Logopedów wskazują, że odsetek dzieci wymagających pomocy logopedycznej wynosi od 40 do 50% w przedszkolach i ponad 30% w szkołach, z czego w klasach młodszych nierzadko ok. 50%. Jednocześnie szacuje się, że na 30,5 tys. szkół i placówek oświatowych zatrudnionych jest niewiele ponad 3 tys. logopedów. A to oznacza, że ich zatrudnienie w tych miejscach wciąż nie pokrywa zapotrzebowania na tego rodzaju pomoc.
Charakterystyka wymaganych kwalifikacji zawodowych i kompetencji
Zgodnie z § 20 rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r., poz. 1575) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy w przedszkolach, szkołach i placówkach, o których mowa w § 3, 4 i 15–17, posiada osoba, która ukończyła studia wyższe:
- w zakresie logopedii, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
- na poziomie wymaganym do zajmowania stano...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.