Miejsce sztucznej inteligencji w systemie edukacji w Polsce
Zawsze, gdy pojawia się coś nowego, jest to odbierane jako rewolucja. Na pewno nie jest dobrym rozwiązaniem narzucenie nauczycielom wykorzystania AI na każdej lekcji. Musimy zastosować metodę małych kroków i dokonywać systematycznych zmian – szkolić nauczycieli, dostarczać sprzęt i narzędzia i dostosowywać podstawę programową do wyzwań współczesności.
Jestem zwolennikiem nowych technologii i ułatwienia sobie życia z wykorzystaniem różnego rodzaju narzędzi. Obecne działania związane z wprowadzeniem sztucznej inteligencji jako elementu polityki oświatowej państwa są pokłosiem debaty prowadzonej w tym środowisku od kilku lat. Początkowo nie mówiło się o sztucznej inteligencji wiele, a tym bardziej nie w związku z edukacją. Już w 2019 r., kiedy ukończyłem kurs Coach AI for Youth, zaczęliśmy rozmawiać o tym z różnymi przedstawicielami Ministerstwa Edukacji i Nauki. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że jest t...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.