Rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci
1. Przygotuj misę, w której będą karteczki pokazujące po jednym żywiole: wiatr, ziemia, woda i ogień (mogą to być napisane słowa lub ilustracje). Nim dzieci wejdą do sali, każdy bierze swoją karteczkę i, nie pokazując innym, chowa ją do kieszeni. W wybranym momencie nauczyciel ogłasza przemianę w żywioły i dzieci, bez użycia słów, prezentują poprzez dowolną ekspresję ruchową, jakim żywiołem są. Teraz, nadal w milczeniu, dobierają się w grupy zgodnie z wybranym żywiołem. Dopiero wtedy wszyscy uczestnicy weryfikują, czy każdy trafił w odpowiednie miejsce. Tego typu zabawę można przeprowadzić wówczas, gdy omawiamy tematykę żywiołów lub też dostosować ją do tych zagadnień, o których akurat będziemy w danym dniu rozmawiać, np. zwierzęta Afryki, dziedziny sztuki itp.
2. Pszczoły na łące Przed przyjściem dzieci do sali oznacz stoliki kropkami w sześciu dowolnych kolorach. Ważnym jest, aby te same kolory znalazły s...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.