Pedagogikę serca, nurt współczesnej pedagogiki zawierający podstawy do nowego sposobu nauczania, stworzyła dr Maria Łopatkowa, pedagog, nauczycielka, działacz oświatowy, rzecznik i obrońca praw dziecka w Polsce. Działalność Łopatkowej polegała na zaangażowaniu i wspieraniu najmłodszych. Jednak nie wszystkie założenia pedagogiki serca jesteśmy w stanie wprowadzić w placówkach edukacyjnych, gdyż niektóre są sprzeczne z ich ideą. Pedagogika serca wyróżnia rolę środowiska rodzinnego i szkolnego, które powinny akcentować te same wartości i cele, wówczas ich spójność doprowadzi do efektywności. Niezwykle ważna w tej relacji jest akceptacja, która zawsze tworzy się na gruncie pozytywnych emocji. Łopatkowa podkreśla, jak ważna jest rola osób mających wpływ na wychowanie dziecka, czyli rodzica i nauczyciela. Dlatego chcąc analizować wprowadzenie założeń pedagogiki serca w życie dziecka, należy to czynić z perspektywy zarówno szkoły, jak i rodziny.
W jaki sposób wprowadzać elementy pedagogiki serca w szkole?
Po pierwsze: atmosfera
Zapewnianie uczniom miłości, akceptacji, szacunku i bezpieczeństwa ma wpływ na ich postawę i ich stosunek do szkoły oraz przyczynia się do sukcesów w nauce....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.