Zapraszamy również do przeczytania innego artykułu: Akcja aktywacja, czyli za pomocą jakich metod aktywizować uczniów na lekcji matematyki?
Wiadomo też, że korzystanie przez uczniów z oferowanej przez szkołę pomocy jest już dobrowolne. To oznacza, że w przypadku ucznia niepełnoletniego potrzebna jest pisemna zgoda jego rodziców, a uczeń pełnoletni wyraża ją samodzielnie. I tu zaczynają się przysłowiowe „schody”:
- Po pierwsze: Szkoły organizują zajęcia specjalistyczne, lecz nie zawsze ich rodzaj i forma są w zgodzie z potrzebami uczniów, co pokazał ubiegłoroczny raport NIK.
- Po drugie: O ile na pierwszym etapie edukacji nie ma problemów z frekwencją na zajęciach o charakterze terapeutycznym, to wraz z wiekiem uczniów spada liczba korzystających z tej formy pomocy – tak wynika z danych SIO.
- Po trzecie: Przyczyną tego zjawiska nie zawsze jest lenistwo i wygodnictwo uczniów, lecz utrata motywacji do uczestnictwa w zajęciach o charakterze terapeutycznym, organizowanych sam na sam ze specjalistą lub z niewielką grupą rówieśników.
Czy można temu zaradzić? Co zrobić, co powie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.