Szkolne walentynki

Warsztat pracy pedagoga

Organizacja walentynek w szkole to dobry sposób na wprowadzenie w szkole elementu zabawy, urozmaicenie codziennej rutyny i wywarcie pozytywnego wpływu na stosunek uczennic i uczniów do naszej placówki. Ale to także okazja do rozmowy na ważne dla dzieci i młodzieży tematy.

Jedni uważają je za sympatyczną tradycję, inni – za niepotrzebną kalkę zwyczajów zza oceanu. Dzieci i młodzież widzą jednak w organizacji walentynek w szkole atrakcję i okazję do zabawy; z tego względu zwykle cieszą się na myśl o tym święcie. I to już od szkoły podstawowej, w której pojawiają się pierwsze, szkolne miłości. Choć bywa i tak, że walentynki kojarzą się ze złamanym sercem – gdy miłość jest nieszczęśliwa, nieodwzajemniona i nie bardzo można liczyć na kartkę od ukochanej osoby. Mimo to walentynki warto organizować, dbając nie tylko o to, by była to okazja do dobrej zabawy, ale również o to, aby dzieci i młodzież mogły dowiedzieć się i nauczyć czegoś przydatnego, co pomoże im w ich życiu uczuciowym bądź poszerzy wiedzę na różne tematy związane z miłością. 

Poczta walentynkowa

Czasem trudno wyobrazić sobie szkolne walentynki bez poczty walentynkowej – tak głęboko w tradycję wielu szkół wrósł już ten zwyczaj. Mimo to o to, czy dzieci i młodzież chcą ją zorganizować, warto zapytać bezpośrednio ich samych, np. poprzez krótką, anonimową ankietę. To dobre zadanie dla uczniowskiego samorządu, który powinien zresztą zaangażować się również w organizację innych walentynkowych atrakcji.
A jak zorganizować taką pocztę walentynkową? Po pierwsze, trzeba przygotować urnę. W jej tworzenie warto zaangażować uczennice i uczni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI