Zmiany w organizacji i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Prawo w szkole

Wprowadzone zmiany, co do zasady, obejmują kwestie porządkowe związane z terminologią, w szczególności dotyczącą dookreślenia zadań nauczycieli, wychowawców i specjalistów w przedszkolach oraz szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

Wraz z nastaniem roku szkolnego 2017/2018 weszło w życie nowe rozporzadzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 25 sierpnia 2017 r. poz. 1591). Zachowano w nim obowiązujący do tej pory tryb organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wprowadzając jednocześnie zmiany dotyczące różnych obszarów jej udzielania. Zmiany te znajdują się w wielu miejscach sześciostronicowego rozporządzenia, precyzują oddziaływania pomocowe, dostosowują je do wymogów reformy oświaty lub wprowadzają całkiem nowe sformułowania i nazwy, jak w przypadku form pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom i młodzieży w placówkach oświatowych. Wprowadzone zmiany, co do zasady, obejmują kwestie porządkowe związane z terminologią, w szczególności dotyczącą dookreślenia zadań nauczycieli, wychowawców i specjalistów w przedszkolach oraz szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

Wprowadzone zmiany przedstawię – zaznaczając kursywą – w odniesieniu do paragrafów, w których są zapisane.

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI