Wraz z nastaniem roku szkolnego 2017/2018 weszło w życie nowe rozporzadzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 25 sierpnia 2017 r. poz. 1591). Zachowano w nim obowiązujący do tej pory tryb organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wprowadzając jednocześnie zmiany dotyczące różnych obszarów jej udzielania. Zmiany te znajdują się w wielu miejscach sześciostronicowego rozporządzenia, precyzują oddziaływania pomocowe, dostosowują je do wymogów reformy oświaty lub wprowadzają całkiem nowe sformułowania i nazwy, jak w przypadku form pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom i młodzieży w placówkach oświatowych. Wprowadzone zmiany, co do zasady, obejmują kwestie porządkowe związane z terminologią, w szczególności dotyczącą dookreślenia zadań nauczycieli, wychowawców i specjalistów w przedszkolach oraz szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
Wprowadzone zmiany przedstawię – zaznaczając kursywą – w odniesieniu do paragrafów, w których są zapisane.
...Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.