Proszę powiedzieć, co Pana zdaniem stanowi największy problem, jeśli chodzi o uczenie dzieci i młodzieży, gdzie oraz jak szukać wartościowych informacji (nie tylko naukowych).
Potrzeba docierania do prawdy albo choć podążania w jej kierunku. Wiem, że to duże słowa, ale uważam, że to jest podstawa. Jeżeli w młodym człowieku nie wyrobimy chęci szukania faktów, jeżeli nie przekonamy go, że dążenie do prawdy jest wartością samą w sobie, to nie osiągniemy sukcesu. Możemy tworzyć nowe przedmioty, możemy szkolić nauczycieli na warsztatach, ale to niewiele da, jeżeli młody człowiek nie będzie chciał. A ta chęć czy ta potrzeba, o której mówię, w dużej mierze musi być wytworzona w domu.
Czy podstawa programowa powinna uwzględniać zagadnienia związane z weryfikowaniem treści?
Powinna. I nie chodzi o stworzenie nowego przedmiotu. Nie tylko dorośli, lecz także dzieci spotykają się z dezinformacją na każdym kroku i w wielu różnych tematach,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.