Jak uczyć się skuteczniej? Kilka słów o mnemotechnikach. Scenariusz zajęć

Zajęcia z pomysłem
Temat Jak uczyć się skuteczniej? Kilka słów o mnemotechnikach
Uczestnicy uczniowie klas 6–8 szkoły podstawowej
Czas trwania 45 minut
Cele
  • uzyskanie odpowiedzi na pytanie, co ułatwia zapamiętywanie,
  • wyjaśnienie efektu pierwszeństwa i świeżości,
  • zapoznanie uczniów z pojęciem mnemotechnik,
  • poznanie wybranych mnemotechnik: Łańcuszkowa Metoda Skojarzeń i Technika Słów Zastępczych
Potrzebne materiały
  • ołówki/długopisy
  • kartki A4
  • kartki z listami wyrazów
  • tablica
  • kreda/pisak

Przebieg zajęć:

1. Przywitanie uczniów i rozpoczęcie zajęć: 
Co ułatwia zapamiętywanie? – burza mózgów


Nauczyciel wita się z uczniami, a następnie zadaje pytanie: 

„Dzień dobry, dzisiejsze zajęcia poświęcimy technikom ułatwiającym zapamiętywanie. Myślę, że każdy z nas chciałby uczyć się szybciej i skuteczniej, w związku z tym warto poznać techniki, które mogą pomóc nam w tym procesie. Zanim jednak przejdziemy do konkretnych mnemotechnik, bo tak nazywają się techniki, o...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI