Krytyczna analiza informacji zamieszczanych w internecie. Scenariusz zajęć

Zajęcia z pomysłem

Temat

POLECAMY

Nie wszystko, co przeczytasz w internecie, jest prawdą

Uczestnicy

uczniowie klas 6–8 szkoły podstawowej

Czas trwania

45 minut

Cele

 

  • zapoznanie uczniów z takimi pojęciami, jak: manipulacja, fake newsy, clickbaity, bańka informacyjna;
  • ·uświadomienie uczniom, dlaczego ważna jest umiejętność krytycznej oceny treści dostępnych w internecie;
  • omówienie, jak weryfikować informacje dostępne online;
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania fake newsów i clickbaitów;
  • poznanie narzędzi i technik weryfikacji treści w internecie.

Potrzebne materiały

  • tablica, kreda/pisak
  • długopisy
  • kartki A4
  • komputer z dostępem do internetu i rzutnik (opcjonalnie)
  • kartki z definicjami pojęć.

Przebieg zajęć:

  1. Wprowadzenie w temat zajęć – nauczyciel wita się z uczniami, a następnie zadaje im pytania:
  2. ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.

Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.

1600 artykułów online
17 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
160 numerów archiwalnych
50 autorów – specjalistów
Głos Pedagogiczny • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI