Poczucie bezpieczeństwa stanowi kluczowy fundament dla rozwoju społecznego i psychicznego człowieka. Brak zaspokojenia tej podstawowej potrzeby sprzyja powstawaniu zaburzeń lękowych i depresyjnych, obniża odporność psychiczną oraz poczucie własnej wartości. Kiedy uczniowie nie czują zagrożenia, mogą w pełni skoncentrować się na nauce, rozwijać zdolności poznawcze i osiągać sukcesy edukacyjne.
Szkoła powinna być przede wszystkim przestrzenią wspierającą wszechstronny rozwój, a nie jedynie instytucją kontrolującą poziom wiedzy. Kształtowanie inteligencji emocjonalnej i proces socjalizacji należy traktować jako integralny element programów nauczania, a uczniów postrzegać nie jako biernych odbiorców, lecz aktywnych uczestników tego procesu (Adigüzel, 2015).
Misją edukacji jest towarzyszenie młodym ludziom w samodoskonaleniu i kształtowaniu postaw, które pozwolą im w dorosłym życiu odnosić szeroko rozumiane sukcesy. Jedną z kluczowych kompetencji społecznych pozostaje umiejętność konstruktywnego rozwiązywania sporów.
Konflikty są naturalną częścią relacji międzyl...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!
 
            
        Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.
 
                                                                                                     



 
                         
                         
                        