Scenariusz lekcji wychowawczej z pedagogiem/ wychowawcą na temat cyberbullyingu

Najnowsze doniesienia dietetyczno-farmaceutyczne
Temat Cyberbullying, czyli przemoc w internecie
Cele
  • zapoznanie uczniów z pojęciem cyberbullyingu, 
  • omówienie form cyberprzemocy oraz miejsc, gdzie można się z nią spotkać, 
  • uświadomienie uczniom szczególnie ważnej roli świadka cyberprzemocy oraz faktu, że cyberprzemoc jest karana, 
  • stworzenie zasad higieny cyfrowej
Materiały
  • tablica, magnesy, kreda/pisak,
  • ołówki/długopisy,
  • kartki papieru A4,
  • brystol (arkusz minimum A3),
  • karteczki w wydrukowanymi/zapisanymi zdaniami 
Uczestnicy uczniowie klas IV–VIII szkoły podstawowej
Czas 
trwania
45 minut


Przebieg zajęć

Co to jest cyberbullying? 
Wprowadzenie w temat zajęć
Prowadzący przedstawia uczniom cel zajęć, jakim je...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.

Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.

1600 artykułów online
17 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
160 numerów archiwalnych
50 autorów – specjalistów
Głos Pedagogiczny • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI