Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1591 z późn. zm.) określa w § 24–27 zadania przypisane pedagogowi i psychologowi szkolnemu, logopedzie, terapeucie pedagogicznemu i doradcy zawodowemu. Wnikliwa ich analiza wskazuje, że obok powinności związanych stricte z zawodową specjalnością każdego z tych specjalistów, są też zadania jednakowe dla wszystkich. To oznacza, że można je realizować razem, współdziałając ze sobą w dwu-, trzy-, cztero- lub pięcioosobowym zespole zadaniowym, w zależności od tego, ilu specjalistów pracuje w danej szkole. Zwracam na to uwagę, ponieważ:
- aspekt współpracy nauczycieli w kontekście pracy zespołowej ma swoje odzwierciedlenie w aktach prawa oświatowego, przede wszystkim w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 996 z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 967 z późn. zm.), a także w wielu rozporządzeniach;
- współczesna pomoc psychologiczno-pedagogiczna opiera się głównie na przemyślanym współdział...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.