Cel zajęć: nauczenie uczniów, jak rozumieć i reagować na myśli samobójcze oraz samookaleczenia, a także jak oferować wsparcie swoim kolegom i koleżankom w trudnych sytuacjach
Czas trwania: 45 min
Agenda zajęć:
- Przywitanie i wprowadzenie (5 minut):
- Powitanie uczniów i przedstawienie celów zajęć.
- Wskazanie, że temat jest trudny, ale ważny.
- Definicje i statystyki (10 minut):
- Omówienie definicji samobójstwa, myśli samobójczych i samookaleczeń.
- Przedstawienie statystyk dotyczących samobójstw w społeczeństwie.
- Przyczyny i czynniki ryzyka (10 minut):
- Omówienie czynników, takich jak: depresja, lęki czy izolacja społeczna. które mogą prowadzić do myśli samobójczych i samookaleczeń.
- Dyskusja na temat, jak można rozpoznawać te czynniki u innych.
- Objawy i sygnały ostrzegawcze (10 minut):
- Wyjaśnienie, jakie są objawy myśli samobójczych i samookaleczeń.
- Interaktywne ćwiczenie, w którym uczniowie próbują rozpoznawać sygnały ostr...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.