Zrozumienie i wsparcie w trudnych chwilach – samobójstwo, myśli samobójcze i samookaleczenia

Scenariusze

Scenariusz zajęć psychoedukacyjnych dotyczących samobójstwa, myśli samobójczych i samookaleczeń dla uczniów szkół ponadpodstawowych w formie praktycznych zajęć może angażować uczniów w interaktywną naukę i rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.

Cel zajęć: nauczenie uczniów, jak rozumieć i reagować na myśli samobójcze oraz samookaleczenia, a także jak oferować wsparcie swoim kolegom i koleżankom w trudnych sytuacjach
Czas trwania: 45 min
Agenda zajęć:

  1. Przywitanie i wprowadzenie (5 minut):
  • Powitanie uczniów i przedstawienie celów zajęć.
  • Wskazanie, że temat jest trudny, ale ważny.
  1. Definicje i statystyki (10 minut):
  • Omówienie definicji samobójstwa, myśli samobójczych i samookaleczeń.
  • Przedstawienie statystyk dotyczących samobójstw w społeczeństwie.
  1. Przyczyny i czynniki ryzyka (10 minut):
  • Omówienie czynników, takich jak: depresja, lęki czy izolacja społeczna. które mogą prowadzić do myśli samobójczych i samookaleczeń.
  • Dyskusja na temat, jak można rozpoznawać te czynniki u innych.
  1. Objawy i sygnały ostrzegawcze (10 minut):
  • Wyjaśnienie, jakie są objawy myśli samobójczych i samookaleczeń.
  • Interaktywne ćwiczenie, w którym uczniowie próbują rozpoznawać sygnały ostr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI