Zapraszamy również do wzięcia udziału w OGÓLNOPOLSKIM KONGRESIE PEDAGOGÓW SPECJALNYCH I TERAPEUTÓW!
| Definicja autyzmu i zmiany w nazewnictwie od 2022 r. Definicji autyzmu przyjrzymy się w świetle klasyfikacji zaburzeń psychicznych DSM-5, wydanej przez Amerykańskie Towarzystwo Psychiatryczne, oraz Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD-10 i jej najnowszej wersji ICD-11, opracowanych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO). Na początku zwróćmy jednak uwagę, że w latach 2022–2027 trwa w Polsce pięcioletni okres przejściowy między klasyfikacją ICD-10 a ICD-11, co wiele zmienia w obowiązującym do tej pory nazewnictwie. | 
| Definicja autyzmu według klasyfikacji ICD-10 Autyzm dziecięcy to całościowe zaburzenia rozwoju. Jest to oddzielna grupa zaburzeń całościowych, wśród których można wyróżnić m.in. autyzm dziecięcy, zespół Aspergera, autyzm atypowy, zespół Retta, dziecięce zaburzenie dezintegracyjne – zespół Hellera. W autyzmie dziecięcym wyróżnia się triadę objawów: 
 | 
Zmiany w nazewnictwie w ICD-11
W klasyfikacji ICD-11 i zgodnej z nią DSM-V (obowiązującej od 2013 r.) definiując autyzm, nie mówi się już o całościowych zaburzeniach rozwoju, ale o zaburzeniach ze spektrum autyzmu. Zatwierdzenie nowej klasyfikacji ICD-11 w Pols...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!
 
            
        Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.
 
                                                                                                     



 
                         
                         
                        