Dzięki klockom dzieci nie tylko utrwalają tabliczkę mnożenia czy zasady pisowni, ale także rozwijają wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie oraz umiejętność współpracy. Klocki Korbo angażują zmysły i ruch, dzięki czemu nauka staje się bardziej angażująca i przyjemna. W takiej atmosferze nawet trudniejsze zagadnienia językowe i matematyczne stają się fascynującą przygodą, która pobudza kreatywność i ciekawość świata. To nowoczesne podejście do nauczania pokazuje, że edukacja może i powinna być pełna radości oraz pozytywnych emocji.
Jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i terapeuta, wiem jedno – dzieci najefektywniej uczą się wtedy, gdy są zaangażowane emocjonalnie i mogą działać w sposób aktywny. Nauka przez zabawę, doświadczanie i eksperymentowanie, odpowiada na naturalną potrzebę ruchu, odkrywania i tworzenia. I właśnie takie możliwości dają klocki Korbo. Nie są to zwykłe klocki. Ich największą zaletą jest mechanizm – ruchome koła zębate, które można wprawiać w ruch, obserwować ich działanie i wykorzystywać w niezl...
Nauka poprzez doświadczanie – wykorzystanie klocków w procesie dydaktycznym
W mojej pracy z dziećmi każdego dnia utwierdzam się w przekonaniu, jak ogromne znaczenie ma nauka przez działanie. Dzieci muszą doświadczać, próbować, budować, eksperymentować – tylko wtedy naprawdę rozumieją to, czego się uczą. Kiedy widzę, jak podczas zabawy klockami nagle rozbłyskuje w ich oczach iskierka zrozumienia, wiem, że to właśnie w działaniu rodzi się prawdziwa edukacja. Ćwiczenia w zeszytach są potrzebne – ale jako etap utrwalający, nie jako punkt wyjścia. Najpierw musi być ruch, rozmowa, konstrukcja, działanie. Klocki dają dzieciom przestrzeń do tego wszystkiego – uczą przez zabawę, ale nie byle jaką. To zabawa, która prowadzi do refleksji, pytań, odkryć. I to właśnie w niej tkwi ogromna siła edukacji wczesnoszkolnej.