Spektrum autyzmu czy człowieczeństwa?

Twarzą w twarz

Rozmowa z Joanną Ławicką, autorką nowego cyklu artykułów poświęconych tematyce spektrum autyzmu

Pani Joanno, rozpoczynamy w Głosie Pedagogicznym cykl artykułów Pani autorstwa poświęconych ASD. Jak rozpoczęła się Pani praca z osobami ze spektrum autyzmu?
Swoją ścieżkę zawodową zaczęłam jeszcze podczas studiów na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Na trzecim roku mieliśmy zajęcia dotyczące wsparcia dzieci ze spektrum autyzmu i ich rodzin. W ramach tego przedmiotu, obowiązywało nas wiele godzin praktyk w domach podopiecznych. Po zakończeniu swoich godzin, otrzymałam od wykładowcy propozycję kontynuowania pod superwizją moich działań. To było duże wyróżnienie, niewiele osób dostało taki kredyt zaufania. Od tamtej pory niezmiennie, przez ponad 12 lat, pracuję z osobami ze spektrum. Byłam terapeutą domowym, nauczycielem, wychowawcą, pedagogiem w szkole specjalnej i niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, którą prowadziliśmy przy naszej Fundacji.
Od samego początku prowadzę także pracę naukową. Podczas studiów otrzymałam nagrodę za swoje badania nad wpływem uszkodzenia mózgu na rozwój rysunku dziecka. Jestem także szkoleniowcem, trenerem, wykładowcą oraz twórcą programów edukacyjnych i terapeutycznych. Na Uniwersytecie Opolskim obroniłam pracę doktorską, przedstawiającą komplementarny system wsparcia uczniów o wybitnych zdolnościach poznawczych, z problemami rozwojowymi, zagrożonych niepowodzeniem szkolnym z tego powodu. 

Czy mogłaby Pani przybliżyć nam działalność Fundacji?
Fundacja Prodeste istnieje od 2008 r. W tym, już dość długim, okresie naszej działalności, przeszliśmy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI