Dział: Twarzą w twarz

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Odpowiedzialne wsparcie, czyli jak mogę Ci pomóc?

W rozmowie z dziennikarką oraz autorką książki Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze poruszamy ważny temat dotyczący pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Czy to prawda, że jest moda na depresję? Jak rozmawiać z osobą w kryzysie psychicznym? Jak przełamać tabu i odczarować gabinet pedagoga szkolnego?

Czytaj więcej

By uczniom chciało się żyć...

Badania i eksperci jednogłośnie potwierdzają fakt, że od lat stan psychiczny dzieci i młodzieży jest w bardzo złej kondycji. Depresja i autoagresja to problem, który dotyczy coraz większej liczby uczniów. Jak pomóc dzieciom i nastolatkom w kryzysie psychicznym? Rozmawiamy o tym z Małgorzatą Gołotą, autorką książki Żyletkę zawszę noszę przy sobie.

Czytaj więcej

Ryzykowne zachowania młodzieży – rozmowa z Martą Nowakowską, psycholog, terapeutką poznawczo-behawioralną dzieci i młodzieży

O powodach podejmowania przez uczniów zachowań ryzykownych i o tym, w jaki sposób zawczasu dostrzec zapowiadające je sygnały rozmawiamy z Martą Nowakowską, psycholog, terapeutką poznawczo-behawioralną dzieci i młodzieży.

Czytaj więcej

Jak wspierać dzieci z niską samooceną?

Dlaczego ani niska, ani zbyt wysoka samoocena nie jest dobra oraz jak pomóc dzieciom nie ulegać presji mediów społecznościowych – podpowiada Marta Nowakowska, psycholog, terapeuta poznawczo-behawioralny dzieci i młodzieży.

Czytaj więcej

Myślmy o sobie dobrze!

O tym, kto jest zadowolony z edukacji online, a kto nie i z jakiego powodu, a także dlaczego wszyscy w pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o swoje dobre samopoczucie, rozmawiamy z Tomaszem Bilickim, certyfikowanym interwentem kryzysowym, koordynatorem Punktu Interwencji Kryzysowej dla Młodzieży RE-START w Łodzi.

Czytaj więcej

Motywowanie uczniów do nauki. Czy na pewno wiemy, jak to robić?

Nauczyciele pytani o motywowanie uczniów przyznają, że mają z tym duży problem. Wprawdzie stosują różne strategie i metody aktywizujące, indywidualne rozmowy interwencyjne oraz statutowy katalog nagród i kar, ale zazwyczaj nie przynosi to oczekiwanych efektów. Podobny obraz wyłania się również z raportów IBP i licznych opracowań specjalistów: motywacja uczniów i zamiłowanie do nauki sukcesywnie spada od III do ostatniej klasy szkoły podstawowej i tendencja ta utrzymuje się aż do zakończenia obowiązkowej edukacji. Co jest tego przyczyną?

Czytaj więcej

Trudny temat: edukacja seksualna

O tym, czym różni się edukacja seksualna od seksualizacji i jak powinno wyglądać edukowanie w tak delikatnych obszarach, rozmawiamy z Dominikiem Haak, psychologiem i seksuologiem.

Czytaj więcej

Jak nie ulec wypaleniu zawodowemu? Rozmawiamy z Karoliną Buszkiewicz, psycholożką, coachem i trenerką

O tym, jak rozróżnić symptomy zwykłego zmęczenia od oznak wypalenia zawodowego, dlaczego warto troszczyć się o siebie i jakie działania profilaktyczne stosować na co dzień, by zachować równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, rozmawiamy z Karoliną Buszkiewicz, psycholożką, coachem i trenerką.

Czytaj więcej

Jak wyjść z zaklętego kręgu niedotrzymanych postanowień? – wywiad z Joanną Gieldarską, psycholożką, psychoterapeutką poznawczo- -behawioralną i terapeutką motywującą

Początek nowego roku, ale i inne daty graniczne skłaniają nas do składania sobie różnych obietnic. O tym, jak się przygotować do ich dotrzymania, by planowana zmiana była trwała, rozmawiamy z Joanną Gieldarską, psycholożką, psychoterapeutką poznawczo- -behawioralną i terapeutką motywującą.

Czytaj więcej

Wyłącz automatycznego pilota i... bądź − wywiad z Michaelem Sandersonem, nauczycielem mindfulness

O wartości przejścia z autopilota do umiejętności świadomego życia oraz o zastosowaniu zasady maski tlenowej w nauczaniu mindfulness rozmawiamy z Michaelem Sandersonem, doświadczonym nauczycielem mindfulness.

Czytaj więcej

To edukacja powinna być dla uczniów, nie odwrotnie – rozmowa z dr. Mikołajem Marcelą

O tym, w czym kryje się sekret wewnętrznej motywacji dzieci do uczenia się, o znaczeniu zabawy w procesie edukacyjnym, zaletach zrezygnowania z oceny niedostatecznej i swojej wizji szkoły opowiada dr Mikołaj Marcela.

Czytaj więcej