Warto podkreślić, że myślenie projektowe stanowi zorganizowany, zespołowy proces tworzenia. Na czym polega ta metoda?
Po pierwsze – pozwala precyzyjnie, w niedługim czasie przemyśleć i stworzyć koncepcje, które pozwolą wybrać najkorzystniejsze rozwiązania.
Po drugie – motywuje do skrupulatnych i gruntownych poszukiwań na wielu płaszczyznach.
Po trzecie – stymuluje rozwój potencjału pracowników, uczniów i placówki.
Po czwarte – pozwala dostrzegać niezauważalne dotąd zasoby.
Po piąte – napędza do działania i rozwija umiejętności i twórczy potencjał nauczycieli i uczniów.
Po szóste – jest uniwersalna, ponieważ w jej ramach można tworzyć strategie dotyczące różnych obszarów funkcjonowania placówki. Myślenie projektowe może być wykorzystane przez radę pedagogiczną w celu rozwiązania pojawiających się problemów wychowawczych, stworzenia oferty zajęć dodatkowych po przeprowadzonej diagnozie, tworzenia programów. Wspólna praca rady pedagogicznej w większym stopniu wpływa na identyfikowanie się z uczniem. Może być również wykorzystywana przez samych uczniów.
Po siódme – stanowi realne wsparcie w konstruktywnym rozwiązywaniu problemów na różnych płaszczyznach.
Przed przystąpieniem do realizacji tego modelu należy:
- Przekazać stosowną wiedzę na temat metody design thinking wszystkim członkom społeczności szkolnej.
- Zainicjować rozmowę na ten temat podczas spotkania rady pedagogicznej.
- Powołać zespół projektowy. Jego członków można wyłonić z jednej klasy, z grona nauczycieli, z różnych klas, z całego zespołu szkolnej społeczności. Pamiętaj, aby osoby te charakteryzowały się zróżnicowanymi kompetencj...