Tendencję tę wyraźnie widać również w Polsce, gdzie własne kanały na TikToku prowadzi coraz więcej nauczycieli i nauczycielek, by pośród nich wymienić tylko Agnieszkę Jankowiak-Maik (Babka od histy), Ulianę Hirniak (Polishglots), Dawida Łasińskiego (Pan Belfer), Dariusza Martynowicza (Daro uczy polaka) czy Martę Florkiewicz-Borkowską (Pani FloBo). Intuicyjność tego narzędzia, jego potencjał, a także zawarte w nim zasoby sprawiają, że łatwo można je wykorzystać w różnych działaniach edukacyjnych i dydaktycznych. Nie tylko zresztą w przekazywaniu lub zdobywaniu wiedzy (na TikToku nietrudno bowiem znaleźć na przykład wieleg znakomitych kanałów naukowych – z Institute of Human Anatomy na czele). Świetnie nadaje się ono również do podejmowania działań wychowawczych, wspólnej komunikacji czy wzmacniania relacji z naszymi uczniami i uczennicami.
Czym jest TikTok?
TikTok, w Chinach znany pod nazwą Douyin, to aplikacja, która powstała w 2016 roku. Stworzyło ją chińskie przedsiębiorstwo technologiczne ByteDance, będące światowym potentatem w branży internetowej. Za kluczowy moment w rozwoju TikToka należy uznać 2017 rok. To właśnie wtedy ByteDance wykupiło Musical.ly – inną cieszącą się wówczas ogromną popularnością, zwłaszcza wśród młodszych użytkowników i użytkowniczek, aplikację (kojarzoną zwłaszcza z krótkimi materiałami wideo, na których ludzie starają się wykonywać różne utwory muzyczne, wykorzystując do tego technikę lip-sync), z którą TikTok ostatecz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.