Prowadzi również zajęcia indywidualne, m.in. rewalidacyjne, konsultacje psychologiczne dla ucznia i jego rodziców, zajęcia grupowe dla klasy z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, konsultacje i szkolenia dla nauczycieli, często także występuje w roli osoby dbającej o współpracę pozostałych specjalistów i nauczycieli pracujących z dzieckiem. Zdarza się również, że występuje w pewnym sensie w roli adwokata, zabiegając o odpowiednie wsparcie i zrozumienie dla ucznia ze strony grona pedagogicznego.
Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w ogólnodostępnej szkole
Zaburzenia ze spektrum autyzmu należą do grupy całościowych zaburzeń neurorozwojowych, które obejmują wiele sfer funkcjonowania i rozwoju dziecka. Objawy występują od wczesnego dzieciństwa, jednak mogą nie manifestować się w pełni do momentu, aż wymagania społeczne nie przekroczą kompetencji dziecka.
Według klasyfikacji chorób i problemów zdrowotnych ICD-11 podstawą diagnozy spektrum autyzmu są dwie główne grupy objawów: trudności w nawiązywaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych i komunikacji społecznej oraz skłonności do ograniczonych, nieelastycznych, powtarzalnych wzorców zachowań, czynności i zainteresowań, które są wyraźnie nietypowe lub nadmierne dla danej osoby. Trudności, z którymi może...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.