Badania i raporty prezentowane w ciągu ostatnich kilku lat wskazują, że:
POLECAMY
- na poczucie bezpieczeństwa psychicznego wpływa przejrzysta dla wszystkich kultura organizacyjna szkoły oraz klimat społeczny;
- tylko czujący się dobrze uczniowie i nauczyciele są gotowi dawać wsparcie i służyć pomocą innym członkom środowiska szkolnego;
- nauczyciel musi pozostawać w dialogu i gotowości do podejmowania trudnych kwestii w rozmowie z uczniem;
- w pracy z uczniami istotne jest planowanie działań i rozsądne inwestowanie czasu.
Cykl artykułów poświęconych tym problemom zwracał Państwa uwagę przede wszystkim na szkolną profilaktykę i promocję zdrowia psychicznego. Niniejszy materiał zachęca do czynienia poszukiwań dobrych praktyk i naśladowania ich, czyli korzystania ze sprawdzonych sposobów oddziaływań, które mają realny wpływ na tworzenie w szkole klimatu sprzyjającego zdrowiu psychicznemu uczniów oraz umożliwiają dbanie o ich prawidłowy rozwój i dobrostan.
Propozycje warte poznania
Autorski program DOBRZE BYĆ (Z) SOBĄ
Realizowany w Szkole Podstawowej w Radowie Małym, program opracowany został przez zespół nauczycieli: Zuzannę Taraszkiewicz, Alinę Tchurz, Ewę R...