„Pasja, pasja… trzeba mieć pasję.
Przetrwa ten, kto stworzył swój świat”.
Artur Domosławski
POLECAMY
Psychologia pozytywna jako nurt wyrosła na gruncie zmian w postrzeganiu roli psychologii i psychologów. Jej inicjatorem był Martin Seligman, który na przełomie XX i XXI w. uznał, że dotychczasowy model medyczny psychologii jest niewystarczający. Rzeczywiście – klasyczne paradygmaty psychologiczne, takie jak psychoanaliza, behawioryzm czy podejście poznawczo-behawioralne, były mocno osadzone w modelu deficytowym. Terapie, które wyrosły z tych podejść, koncentrowały się na wyjaśnianiu etiologii i mechanizmów powstawania zaburzeń zdrowia psychicznego oraz ich diagnozowaniu i leczeniu.
Narzędzia pochodzące z tych podejść bywają adaptowane na grunt szkolny. Techniki zaczerpnięte chociażby z podejścia poznawczo-behawioralnego dobrze sprawdzają się w gabinecie psychologa szkolnego. Jeśli jednak chodzi o paradygmat, który znajdowałby szerokie zastosowanie w pracy z uczniami (także zdolnymi) oraz w projektowaniu wspierającego środowiska szkolnego, innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych, kultury feedbacku, to właśnie psychologia pozytywna dostarcza wielu cennych inspiracji.
Osobowość autoteliczna i maksymalizacja potencjału
Misją psychologów pozyty...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.