Każdy człowiek, bez względu na swój iloraz inteligencji, kiedyś staje się dorosły, każdy dąży też do samodzielności i niezależności. Osoby z niepełnosprawnością również chcą mieć prawo do podejmowania samodzielnych decyzji, dokonywania wyborów, aktywnego życia oraz możliwości podjęcia pracy.
Niestety, edukacja takich osób w naszym kraju nie zawsze przygotowuje ich do dorosłego, w miarę samodzielnego życia. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną często uczą się w szkole rzeczy zupełnie nieprzydatnych w życiu.
Podczas wielu wyjazdów studyjnych do innych krajów europejskich miałam możliwość obserwowania, w jaki sposób konsekwentnie dąży się do tego, aby uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym już na wczesnych etapach edukacji zdobywali umiejętności przydatne do wykonywania pracy oraz nabywali kompetencje społeczne, potrzebne w dorosłym życiu.
Kompetencje niezbędne w dorosłym życiu
Biorąc pod uwagę doświadczenia innych krajów, które od wielu lat z dobrym skutkiem wprowadzają swoich niepełnosprawnych uczniów w dorosłe życie i na rynek pracy, można za...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.