Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Certyfikowaną V Ogólnopolską Konferencję Neurodydaktyczną!
Internet jest stałym elementem ich dnia. To cyfrowi tubylcy, którzy już nie wyobrażają sobie życia bez Internetu, w odróżnieniu od ich rodziców: cyfrowych imigrantów, pamiętających jeszcze życie analogowe. Średni wiek inicjacji internetowej wśród nastolatków wynosi 9 lat i 7 miesięcy. Już od najmłodszych lat życia przestrzeń wirtualna towarzyszy im w ich aktywnościach poznawczych, rekreacyjnych i interakcyjnych.
W ciągu sekundy pojawia się w Internecie 30 GB danych, internauci pobierają 800 aplikacji, YouTube notuje 108 tys. odsłon, a Google 51 tys. wyszukiwań. Dane te z dnia na dzień ulegają zmianie. To mały wycinek wielkiego cyberświata. To środowisko, w którym funkcjonują współcześni nastolatkowie. Ten świat musimy poznać, by zrozumieć emocje, dążenia i pragnienia osób wchodzących za chwilę w dorosłość. Edukacja nie może bagatelizować żadnej sfery funkcjonowania dzieci i młodzieży, zwłaszcza tak ważnej dla osobistego rozwoju człowieka, jego relacji społecznych i kultury.
Głównymi i dominującymi przyczynami korzystania z Internetu wśród nastolatków są przede wszystkim interakcje pośrednie i rozrywka: korzystanie z serwisów społecznościowych, np. Facebook (codziennie – 78,1%), kontakty ze znajomymi (codziennie – 68,7%)...