Temat ten podejmuję z potrzeby wsparcia niemałej rzeszy pedagogów u progu wdrażania reformy systemu oświaty. Przez dziesięć najbliższych miesięcy to Wy – wraz z nauczycielami i innymi szkolnymi specjalistami – będziecie dźwigać na swych barkach odpowiedzialność za wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, kształtowanie ich osobowości, stosunku do świata i innych ludzi, za prawidłowe udzielanie im pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz zapobieganie zagrożeniom, jakich nie brak w dzisiejszym świecie.
W poczuciu odpowiedzialności za swoje czyny
Planowanie jest działaniem dość trudnym, złożonym, często wyczerpującym. Jest procesem, który polega na myśleniu o przyszłości, przebiega określonymi fazami, z których każda potrzebuje rozważnej autorefleksji, przemyślenia swojej roli oraz rozsądnego i jasnego określenia:
- co koniecznie należy wykonać,
- co jest możliwe do wykonania,
- co chce się i umie robić,
- w jakim celu trzeba/chce się podjąć dane zadania,
- w jaki sposób, z kim i w jakim czasie można je zrealizować.
Jak się z tym sprawnie uporać w niezwykle pracowitych dniach września, a do tego, po tak wielu wakacyjnych modyfikacjach aktów prawnych? Co powinno stanowić bazę tworzonego planu pracy? Na co koniecznie trzeba zwrócić uwagę i jakich błędów warto unikać? Oto propozycja, która może Wam to zadanie ułatwić.
1 Krok
Znajdź czas i zadbaj, by nic i nikt ci nie prze...