Dzięki pozytywnemu podejściu do dysleksji uczniowie będą optymistycznie patrzeć na wszelkie utrudnienia i szukać szansy na ich przezwyciężenie. Ciągłe intensyfikowanie negatywnych stron dysleksji nie skutkuje rozwojem ucznia, nie jest dla niego wspierające i zakłóca jego obraz siebie (gdy uczeń zbyt często słyszy negatywne komunikaty na temat dysleksji, może uwierzyć, że inni widzą go jedynie przez jej pryzmat). Warto zauważyć, że jeśli młody człowiek będzie pozytywnie patrzył na swoją sytuację, to będzie mu łatwiej szukać i rozwijać zasoby, które przydadzą się podczas zmagań z przeszkodami, wynikającymi ze specyficznych trudności w nauce pisania i czytania.
Analizując literaturę przedmiotu i obserwując uczniów, można zauważyć, że osoby z dysleksją charakteryzują się odmiennym sposobem myślenia, są kreatywne i mimo że wybierają inną drogę, często docierają do tego samego celu co ich rówieśnicy. W pierwszych kilkunastu latach życia młodego człowieka objawy dysleksji są dużym wyzwaniem, powodującym różnorodne kryzysy głównie w środowisku szkolnym. To tutaj zatem powinniśmy wspierać ucznia, zmieniając sposób postrzegania dysleksji.
9 wskazówek, co zrobić, by uczeń zaprzyjaźnił się z dysleksją
Po pierwsze, wzmocnij samoocen...