Ostatnio sporo rozmawiam z licealistami i studentami na temat uczenia przez doświadczenie. Wchodzimy na metapoziom rozmów o edukacji i rozważamy niekoniecznie treści merytoryczne, ale dyskutujemy o samym procesie uczenia się i narzędziach, które są dla nich najbardziej atrakcyjne, angażujące. W zmieniającym się świecie szybkiej gratyfikacji i nieustannego karmienia naszego układu nagrody dopaminą, nauczyciele, trenerzy i wykładowcy podejmują rozważania nad tym, jak prowadzić bardziej angażujące procesy uczenia, które odpowiedzą na potrzeby współczesnych uczniów i studentów.
Podczas projektowania procesu edukacyjnego warto być czujnym obserwatorem: badać energię, jaka towarzyszy osobom uczącym się podczas różnych form zdobywania wiedzy, oglądać z różnych perspektyw, w jakie role zespołowe wchodzą uczestnicy i jak rozwija się proces grupowy. Gdy pytam młodych ludzi, w jaki sposób lubią się uczyć, co...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Głos Pedagogiczny"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 6000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, pracy z uczniem ze SPE i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych w szkole.
Otrzymuj gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.