Menu
Data udostępnienia e-wydania: 18-10-2024
Nr 152
Listopad 2024
Listopad 2024
W tym wydaniu m.in: diagnoza autyzmu, jak otwierać umysł ucznia, techniki uważności w pracy nad własną odpornością psychiczną, szkoła promująca zdrowie, wykorzystanie zajęć ruchowych w poprawie komfortu psychofizycznego osób z niepełnosprawnością.
W listopadowym wydaniu czasopisma Głos Pedagogiczny poruszamy temat wspierania ucznia z ADHD w szkole. ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, jest powszechnym zaburzeniem wieku rozwojowego występującym na całym świecie. Charakteryzuje się trudnościami z uwagą, impulsywnością i nadpobudliwością, które utrzymują się przez ponad sześć miesięcy i wpływają na codzienne funkcjonowanie. Dzieci z ADHD bywają określane jako "bujające w obłokach" czy "śniące na jawie". W klasie stanowią wyzwanie dla nauczycieli, dlatego ważne jest, aby zapewnić im odpowiednie wsparcie w procesie edukacji. Jak to robić? Zapraszamy do lektury!
Zawartość dostępna online
DOBROSTAN PEDAGOGA
- Joanna Flis
- 18 października 2024
- Adriana Kloskowska
- 18 października 2024
OTWARTY DOSTĘP
- Adriana Kloskowska
- 18 października 2024
POTENCJAŁ NEURORÓŻNORODNOŚCI
- Marlena Stradomska
- 18 października 2024
- Adriana Kloskowska
- 18 października 2024
TEMAT MIESIĄCA
ZDROWIE PSYCHICZNE UCZNIÓW
WARSZTAT PRACY PEDAGOGA
- Dorota Zając
- 18 października 2024
- Łukasz Franków
- 18 października 2024